Mobile Techcenter is een Erkend Elektrotechnisch Reparatiebedrijf

Een veel voorkomend probleem voornamelijk bij de iPhone’s met iOS 6 en hoger is het niet herkennen van de SIM, of bij een goed werkende SIM de melding: “Geen Service”of “No Service”. De iPhone blijft zoeken. Ook komt het veel voor dat de iPhone om de SIM pin-code vraagt, en dat na het juist intoetsen van de PIN de iPhone eindeloos blijft hangen, en dus niet naar het volgende scherm gaat.

Dit komt voor bij iPhones welke door ons zijn hersteld, en waar de klant de toegangscode niet heeft opgegeven. Wij kunnen de iPhone niet aftesten, en op tijd zetten. Het probleem met iOS 6 en hoger is dat als de iPhone niet op tijd staat, deze weigert met het mobiele netwerk verbinding te maken. Na een reparatie waarbij de accu is losgekoppeld, is de iPhone de datum en tijd kwijt. Geeft de klant NIET de (juiste) vergrendelingscode op, dan kunnen wij de iPhone niet op tijd zetten.

Daarbij kan het gebeuren dat de iPhone chrast, en dat deze de accu volledig leegtrekt. Ook dan is het toestel de tijd- en datuminstellingen kwijt.

Dit probleem is als volgt op te lossen:

1) Start  de iPhone op, en toets uw toegangscode in (mits van toepassing) Toets NIET de SIM Pincode in (mits van toepassing). Beter is om de SIM-kaart te verwijderen.

2) Ga naar instellingen, WiFi, en maak verbinding met een (willekeurig) WiFi netwerk. Wacht nu totdat de iPhone op de juiste tijd en datum staat. Zoniet, controleer dan of “automatisch datum en tijd ophalen” is geactiveerd in instellingen -> Algemeen -> datum en tijd.

3) Als de datum en tijd correct zijn, zet de iPhone dan in “Vliegtuig mode” en wacht een paar seconden, of start de iPhone opnieuw op.

4) Haal nu de iPhone weer uit vliegtuig mode, plaats de SIM-kaart en toets uw SIM-Pincode in (mits van toepassing).

5) Werkt dit niet in één keer, herstart dan de iPhone, en probeer het opnieuw. Uiteindelijk komt de iPhone er doorheen, en werkt als vanouds.

6) Probleem opgelost!

Dit is een door ons beproefde methode, en deze voeren wij dagelijks uit. Als dit niet werkt, is er echt wat anders aan de hand. Neem in dat geval contact met ons op.

In feite is dit een bug in iOS 6 en hoger. Het toestel zou de datum en tijd van het mobiele netwerk af moeten halen, maar dat werkt dus niet altijd (goed). Via WiFi de iPhone de datum en tijd laten ophalen is dan een alternatief. Ook kun je de datum en tijd met de hand goedzetten. Als dit bij benadering juist is, zal het probleem ook zijn opgelost.

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.