Mobile Techcenter is een Erkend Elektrotechnisch Reparatiebedrijf

Zoek mijn iPhone uitschakelen

zoek-mijn-iphone


Als uw iPhone / iPad / iPod met iOs 7 of hoger gerepareerd of vervangen moet worden, en uw toestel heeft “Zoek mijn iPhone” ingeschakeld, dat zijn onze mogelijkheden beperkt.
Wij kunnen dan bijvoorbeeld niet de iPhone (al dan niet onder garantie) naar Apple sturen, of uw iPhone restoren (mits nodig).

Het verdient daarom aanbeveling om voordat u uw toestel instuurt, de “Zoek mijn iPhone” functie uit te schakelen. Deze functie wordt automatisch ingeschakeld als u het apparaat voor het eerst gebruikt.

Dat kan via uw PC, of iPhone/iPad (mits u deze nog kunt bedienen.):

Via uw iPad:
Kies “Instellingen” en dan in het linkermenu “iCloud”
Zet dan in het rechterscherm “Zoek mijn iPad” uit. U dient dit te bevestigen met uw Apple-Id wachtwoord.

Alternatieve methode is uw apparaat volledig te resetten. Dit doet u als volgt:
Kies “Instellingen” en dan in het linkermenu “Algemeen”,
Scroll het rechterscherm helemaal naar beneden, klik onderin op “Stel opnieuw in”,
Kies dan de tweede optie van boven: “Verwijder alle inhoud en instellingen”,
U dient dit te bevestigen met uw Apple-Id wachtwoord. Het apparaat wordt dan ook van uw account verwijderd.
LET OP: Met deze methode raakt u alle gegevens op het apparaat kwijt. U dient zelf voor een backup te zorgen.

Via uw iPhone en iPod:
Kies “Instellingen” en dan in het linkermenu “iCloud”
Zet dan in het volgende scherm “Zoek mijn iPhone” uit. U dient dit te bevestigen met uw Apple-Id wachtwoord.

Alternatieve methode is uw apparaat volledig te resetten. Dit doet u als volgt:
Kies “Instellingen” en dan in het linkermenu “Algemeen”,
Scroll nu helemaal naar beneden, klik onderin op “Stel opnieuw in”,
Kies dan de tweede optie van boven: “Verwijder alle inhoud en instellingen”,
U dient dit te bevestigen met uw Apple-Id wachtwoord. Het apparaat wordt dan ook van uw account verwijderd.
LET OP: Met deze methode raakt u alle gegevens op het apparaat kwijt. U dient zelf voor een backup te zorgen.

Via een web-browser (Alle operating systemen). Deze methode wordt door Apple aanbevolen:
Zet het apparaat wat u wil laten herstellen uit, en verwijder de eventuele SIM-kaart,
Open http://www.icloud.com/#find in een browser,
Log in met het Apple-Id waar het apparaat wat u wilt laten repareren / vervangen mee is geregistreerd,
Klik op “Alle apparaten” in het midden bovenin het scherm.
Klik in de lijst op het apparaat wat u wilt laten herstellen, er verschijnt een pop-up van dat specifieke apparaat, wacht even tot de zoekfunctie klaar is.
Klik op de naam van uw apparaat in het midden bovenin het scherm,
Klik nu op het kruisje wat achter de naam van uw apparaat staat in de lijst. Dit kruisje verschijnt alleen als uw apparaat is uitgeschakeld.
Bevestig uw keuze door op “Verwijder” te klikken.

Het is belangrijk dat u het apparaat niet meer inschakelt. Doet u dit wel, dan wordt het apparaat automatisch weer aan uw Apple-Id gekoppeld. Begin in dat geval overnieuw.

Via uw PC (OSx en Windows):
Start iTunes, en kies in het menu “Store”, en selecteer “Toon account”,
Voer uw Apple-Id, en wachtwoord in,
Kijk onder de paragraaf “iTunes in de cloud”, selecteer daar “Beheer apparaten”,
Klik op de “Verwijder” knop van het apparaat wat u wilt laten herstellen.
Klik daarna op “Gereed”

Het is belangrijk dat u het apparaat niet meer inschakelt. Doet u dit wel, dan wordt het apparaat automatisch weer aan uw Apple-Id gekoppeld. Begin in dat geval overnieuw.

Tenslotte:
Als u niet kunt inloggen op www.icloud.com, of uw Apple-Id of wachtwoord niet meer weet, dan heeft u echt een probleem. Het apparaat is dan niet meer te gebruiken. Ook is insturen naar Apple voor reparatie, of vervanging niet meer mogelijk.
Het is derhalve zeer belangrijk dat u zich eigen maakt met dit beveiligingsmechanisme welke Apple in het leven heeft geroepen om diefstal, en misbruik te ontmoedigen. Dit systeem zorgt er namelijk voor dat uw verloren geraakte, of gestolen apparaat niet meer bruikbaar is voor derden. Zonder de mogelijkheid in te loggen op een actief Apple-Id is het toestel namelijk waardeloos. Zelfs restoren via iTunes helpt niet, omdat het toestel niet meer te activeren is zonder het wachtwoord van de originele gebruiker.